Előkészületek

"A projektet az Európai Bizottság támogatta. A honlapon megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit."


SPANYOLORSZÁG - 2022.

Felhívás

2022 novemberében lehetőség nyílik a 8. osztályos diákok számára egy egyhetes programban való részvételre Spanyolországban. A program pénzügyi hátterét egy nyertes ERASMUS+ projekt biztosítja.

A tanulók (10 fő) egy egyhetes projektmunkában vesznek részt a spanyolországi Benalmádenában (Málaga). A szakmai programok mellett kulturális program is lesz.

A projekt biztosítja a teljes utazási és megélhetési költséget, beleértve a repülőjegyet, transzferköltségeket, szállást, ellátást, kulturális programokat.

A programban való részvételre a következő módon lehet jelentkezni:

Jelentkezéshez szükséges dokumentumok:

A szülői hozzájáruló nyilatkozat letölthető innen: 


Benyújtás: Teams csevegésben Keszthelyi Valéria tanárnőnek.

A jelentkezők közül az intézményi projektkoordinációs csoport az alábbi szempontrendszer alapján választja ki a résztvevőket:

  • motivációs levél tartalma, érdeklődés
  • angol nyelv társalgási szintű ismerete
  • magatartás, szorgalom
  • projekt célkitűzéseihez való hozzáállás
  • szülői, gondviselői támogatás

A projektre való jelentkezés határideje: 2022. június 30.

A résztvevőknek érvényes úti okmánnyal kell rendelkezniük, ezen kívül ki kell váltaniuk az Európai Egészségbiztosítási Kártyát, biztosítást kell kötni.

A kiválasztásra került tanulóknak egy ösztöndíjszerződést kell majd aláírniuk, valamint a nyári szünet ideje alatt, előreláthatólag augusztus második felében angol nyelvű interjún kell részt venniük a jelentkezőknek, ahol a motivációját, a témáról meglévő tudását mérik fel az angoltanárok, a projektcsapat tagjai. 

A kiválasztási szempontok: magatartás, motiváltság (20-20%), angol nyelvi kompetenciák (60%).  



Motivációs levél

A motivációs leveleket június végéig küldték át a diákok a Teamsben. Tizenhárom diák írta meg a motivációs levelét, ők azok, akik pályáznak a 10 helyre. 

A motivációs levelek általában jól sikerültek, minden területre kitértek benne a diákok. Két pedagógus pontozta is a dokumentumokat. Már csak a szóbeli elbeszélgetés van hátra. :) 





Megjelent a pályázatunk a Maklári Harsonában is



Beszélgetés a fenntarthatóságról - a kiválasztás utolsó szakasza

A betegségek miatt hosszú ideig tartott, míg mind a 13 jelentkező diákkal sikerült elbeszélgetni. Két angoltanár pontozta őket külön-külön. Általában elmondható, hogy felkészültek voltak, volt olyan diák, aki igen csak meglepte a tanárokat a tudásával. 

Az eredményt a motivációs levél, az év végi magatartás és szorgalom jegy, a szülők hozzájárulása, az angol nyelvű beszélgetésre kapott pontok összege alapján hirdettük ki. Nagyon izgatottak voltak. :) Ez a motiváltság már év végén is látszott. 

A következő diákok kerültek be a tíz közé: Czakó Luca, Cs. Németh Mihály, Eged Milán, Erőss Viktória, Gombos Laura, Hajsz Ferenc, Lévai Dominika, Markovits Lili, Telekes Klaudia, Tokár Bíborka.




#Erasmus Days

Elindultak a felkészítések

Spanyolország földrajza, történelme, kultúrája a felkészítések fő témája. Foglalkozunk külön Andalúziával, annak sokszínűségével. Kitértünk a spanyol kultúrára, szokásokra, konyhára, megnézzük, milyen nevezetességek vannak, és milyen jelentős művészeket adott Andalúzia, azon belül is Malaga a világnak.

Közben angolul beszélgetnek a fenntarthatóságról, tanulják a még nem ismert szavakat.  



Szülői értekezlet - tervezés, beszélgetés 

A szülőkkel és diákokkal a részleteket: a projekt tartalmát, a fogadócsaládokat, a kinti programot, a ki- és hazautazást, a repülés körülményeit, a feljutást a repülőtérre, a csomagolást, a zsebpénz mértékét - és még ezernyi apróságot beszéltünk meg.  



Kiutazás előtti mérés

A diákok a nyelvi felkészültségüket egész jónak értékelték, 8 egészes átlag jött ki. A kommunikációs készséget már sokkal rosszabbnak látták a nyolcadikosok: 7,2. A hallott szöveg értése 7,8-as átlagot ért el. A kulturális felkészültség 7.7 lett, a tudás Spanyolország történelméből 7,3. Úgy látszik, a fiatalok kevésbé félnek az ismeretlentől, mert az eddigi tanári mobilitásokon sokkal rosszabb eredmények születtek, mint most a 8. osztálynál. Ketten egyáltalán nem félnek, egy valakinek vannak komolyabb félelmei. Az átlag 3,3. A megoldandó problémáktól még kevésbé félnek, az átlag 2,9.

Mitől tartok legjobban?

Hogy nem fogom tudni olyan jól kifejezni magam.  Nem tartok nagyon semmitől. Attól, hogy nem tudom jól megértetni magam a családoknál. Semmitől. Kommunikáció. Attól tartok legjobban, ha esetleg lezuhanna a repülőgép. Talán a repüléstől. Félek, hogy eltévedek. Az iskolától. Hogy valami nem fog működni. Nem úgy, ahogy szeretném.

Mit várok legjobban?

Azt, hogy még több élményt szerezzek és megismerjem a családot. Azt, hogy megismerjem a családot, akihez megyünk. Az utazást, illetve a programokat, az egészet. Az ételeket. Kirándulást. Találkozni a szülővel. Az egészet, mert nagyon kíváncsi vagyok az országra, az emberekre és a nyelv használatra. A családot, akihez megyünk. A családot. Mindent. A helyet, az embereket, a családot.



A Kahoot! a barátunk

A "szakmai" felkészültséget a kiutazás előtt egy Kahoot! teszttel mértük. Ennek a témája a fenntarthatóság volt, nyelve angol. A teljesen jó válaszok százalékos aránya 76,25%. Volt olyan diák, akinek a 20-ból 18 helyes válasza volt, de olyan is, akinek a fele jó, a fele helytelen.

Az egyik könnyű kérdésnél (takarékoskodni kell a vízzel, ezért fogmosás közben zárjuk el a vizet) összesen 25%-os volt a helyes válaszok aránya. Itt az derült ki: az idegen nyelven való megfogalmazás okozott inkább gondot, nem a kérdések szakmai része.

A 20 kérdésből 7-re 100%-ban helyes válasz érkezett, 9-re a válaszadók 75%-a tudta a választ.

Kíváncsi vagyok, milyen lesz az eredmény az egyhetes kinti munka után. 😊


TANÁRI MÉRÉSEK

Kiutazók előzetes önértékelése

A kiutazóknak egy rövid értékelő tesztet kellett kitölteniük, amellyel önmaguk nyelvi és kulturális felkészültségét mérték fel. Tízpontos skálán értékeltek.

Ebből kiderült: nyelvi felkészültségüket általában 7-re értékelték (az egyik utazó magyar nyelvű kurzusra megy, így jött ki a jó átlag), az idegen nyelven való kommunikáció képességét 6,5-re, a célország kultúrájából való felkészültséget 7-re, a célország történelmének ismeretét 8-ra.

A "Kellő számú új oktatási módszert ismerek" témánál 8-as átlag jött ki. 7 egészes eredmény jött ki a csoportkohéziós módszerek ismerete témánál. Szintén ennyi lett az az eredmény a "Van rá elegendő alkalmam, hogy hasonló munkakörben dolgozó kollégákkal véleményt tudjak cserélni." - állításnál.

Pszichológiai része is volt a felmérésnek. Néztük azt, hogy a kiutazás előtt mennyire tart az ismeretlentől - 4, és mennyire fél a megoldandó problémáktól - 5. (Ez a két utóbbi korábban sokkal-sokkal magasabb érték volt.)


Partnerintézmények előzetes értékelése

A partnerintézményeket a következő szempontok alapján értékelték a kollégák: segítőkészség, rugalmasság, nyitottság, a határidők betartása, információáramlás, mennyire jó a képzés tematikája. Ötös skálán értékeltek. Minden kérdés, téma maximális pontot kapott. 

Úgy tűnik, mindkét tanárnak sikerült jó partnerintézményt választania.


Tanári kérdőív

16 kolléga töltötte ki a kérdőívet. 4,1-es átlag jött ki az első kérdésnél: 1. Mennyire látod szükségesnek a saját iskoládban tanítók szakmai, módszertani megújulását ?

A saját módszertani megújulás szükségessége valamivel magasabb pontszámot kapott: 4,24. Megoszlottak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy milyen területeken van szükség változásra: személyiség fejlesztése, digitális tudás, új oktatási módszerek, pszichológiai tudás felfrissítése.

Többször készítettünk már ilyen mérést, így nem volt meglepő, hogy a legtöbben a módszertani megújulást látták szükségesnek, második helyen a digitális tudás fejlesztése állt. Leginkább a személyiségfejlesztés volt, ami megosztotta a kollégákat: 2, 3, 4 pontot szinte egyforma mértékben adtak rá, legkevesebb az 1 pont volt.

A "Mely módszereket használod a tanórákon?" kérdésnél kiderült, hogy a KIP-módszert már senki nem használja, a kifordított osztálytermet sem, a drámapedagógiát pedig hatan nem. A legtöbben a differenciálást (8) és a csoportmunkát (6) jelölték meg mint leggyakrabban használt módszereket.

Érdekes, hogy - egy korábbi méréssel megegyezően - a problémaalapú tanulás lett ismét az abszolút nyertes: 4,52-es átlagot kapott.

A felsorolt programok, alkalmazások közül szinte mindet használják a kollégák.

A felsoroltakon kívül használják még a következőket: Teams, Wordwall, Agendaweb, Duolingo, NKP, Okosdoboz, Sutori, Flipgrid, Bamboozle. Kiderült, hogy már nagyon sok applikációt ismernek a kollégák. Hibát is követtem el: nem frissítettem a kérdőívben a listát. A #School és a BeeTheBest már nem működik.

2023. - Málta

MÁLTA - 2023.



Felhívás

2023 októberében lehetőség nyílik 8. osztályos diákok számára egy egyhetes programban való részvételre Máltán. A program pénzügyi hátterét egy nyertes ERASMUS+ projekt biztosítja.

A tanulók (10 fő) egy egyhetes projektmunkában vesznek részt Máltán. A szakmai programok mellett kulturális program is lesz. A projekt témája a fenntarthatóság.

A támogatás biztosítja a teljes utazási és megélhetési költséget, beleértve a repülőjegyet, transzferköltségeket, szállást, ellátást, kulturális programokat, biztosítást.

A programban való részvételre a következő módon lehet jelentkezni:

Jelentkezéshez szükséges dokumentumok:

  • motivációs levél - a motivációs levél megírható itt: https://europa.eu/europass/hu
  • szülői hozzájáruló nyilatkozat

Benyújtás: Teams csevegésben Keszthelyi Valéria tanárnőnek.

A jelentkezők közül az intézményi projektkoordinációs csoport az alábbi szempontrendszer alapján választja ki a résztvevőket:

  • motivációs levél tartalma, érdeklődés
  • angol nyelv társalgási szintű ismerete
  • magatartás, szorgalom
  • projekt célkitűzéseihez való hozzáállás
  • szülői, gondviselői támogatás

A motivációs levél elküldésének határideje: 2023. május 30.

A résztvevőknek érvényes úti okmánnyal kell rendelkezniük, ezen kívül ki kell váltaniuk az Európai Egészségbiztosítási Kártyát.

A kiválasztásra került tanulóknak egy ösztöndíjszerződést kell majd aláírniuk, valamint a nyári szünet ideje alatt, előreláthatólag június elején angol nyelvű interjún kell részt venniük a jelentkezőknek, ahol a motivációját, a témáról meglévő tudását mérik fel az angoltanárok, a projektcsapat tagjai.

A kiválasztási szempontok: motivációs levél tartalma, érdeklődés max. 20, angol nyelv társalgási szintű ismerete 60 pont, magatartás, szorgalom max. 10, szülői, gondviselői támogatás max.10 (hozzájáruló nyilatkozat)

Az angol nyelvi elbeszélgetés június elején lesz. 


A kiválasztás utolsó szakasza - beszélgetés angolul a fenntarthatóságról


A beszélgetésre 11 diák jelentkezett, amely 3 angoltanár jelenlétében zajlott, akik külön-külön pontozták a tudásukat. A diákok jól felkészültek a fenntarthatóság témaköréből. 

Az eredményt a motivációs levél, az év végi magatartás és szorgalom jegy, a szülők hozzájárulása, az angol nyelvű beszélgetésre kapott pontok összege alapján hirdettük ki. 

A következő diákok kerültek be a tíz utazó diák közé: 
Bécsi Laura, Czinege Dávid, Huppauer Petra, Kovács Benedek, Lovas Bence, Ötvös Anna, Rékási Merse, Rémiás Réka, Rónai Bálint, Szabó Dávid.

Gratulálunk nekik!

Felkészülés Máltára


Ismerkedünk Málta földrajzával, történelmével, kultúrájával játékos, interaktív módokon. 

Sorra vesszük azokat a városokat, nevezetességeket, ahol meg fogunk fordulni, mint Valetta, Marsaxlokk, Blue Grotto, Senglea, Vittoriosa, Rabat, Mdina, stb.

Mivel Máltán is van a szaléziaknak iskolájuk, pl. a St Patrick's School Sliemaban, és oratóriumaik is, mint pl. Xghajra-ban, ezért ezekről is tanulunk. Hiszen ott a máltai diákokkal fogunk tudni beszélgetni arról, hogy ők vajon hogyan tudják saját életükben megvalósítani a fenntarthatóságot.

Kiutazás előtti mérések


A felkészülés során a diákok nyelvtudásukkal és a helyismerettel kapcsolatban töltettek ki egy tesztet, melyben saját kompetenciáikat ítélték meg. A csapat általános nyelvi felkészültsége tízes skálán 6.9-es átlagot mutat. Kommunikációs készségüket 7.5-re, a hallott szöveg értését 7.4-re értékelték.

Máltával kapcsolatos tudásukban kevésbé voltak biztosak, az ország kultúrájából való felkészültségük átlaga 6.7, Málta történelméről való ismereteiket pedig 6.1-re osztályozták.

Az ismeretlen közegtől valamint a megoldandó problémáktól nem tartanak különösebben, leginkább a máltai iskolát és az idegen nyelv használata miatti félreértéseket jelölték meg, mint félelemforrást, de a két kategória csak 3.8-as és 3.7-es értékelést kapott.


Mitől tartok legjobban?

  • A máltai iskolától.
  • Attól, hogy valamit nem értek, amit a családok kérdeznek és nem tudok majd válaszolni.
  • Attól, hogy nem értek meg valamit, ami fontos.
  • Az ottani iskolától.
  • Hogy milyenek lesznek az emberek az iskolában.
  • A repüléstől.


Mit várok legjobban?

  • Az utat, illetve a családdal való találkozást.
  • A tengert.
  • A strandot és a tengert.
  • A tengerpartot.
  • A Blue Grotto-t.
  • Felfedezni az újat megismerni egy más kultúrát, más országot

Kvíz Máltáról és a fenntarthatóságról


A diákok a Kahoot! program segítségével játékosan adtak számot az országgal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tudásukról, angol nyelvű interaktív kvíz keretében.

Máltáról 12 kérdést kaptak, melyekhez 4-4 válaszlehetőség tartozott. Szinte mindannyian, 10-ből 9-e tudták hogy az ország legnagyobb szigete Málta, és nem Gozo, és mind a tízen jól tudták Valletta város nevének eredetét. Viszont az állam függetlenségi ünnepéről csak egy tanuló tudta, hogy szeptemberben van, a "Bonġu" máltai nyelvű kifejezésről pedig csak ketten tudták megállapítani, hogy annak jelentése "Jó reggelt". Összességében a tesztet 44 százalékosra teljesítették.

A fenntartható fejlődésre irányuló, szintén 12 kérdésből álló kvízen 69%-ot ért el a csoport. Tízből kilencen tudták, hogy 17 fenntarthatósági cél létezik, de azt már csak a csapat fele tudta, hogy az ENSZ hozta létre ezeket a célokat. Mindannyian felismerték a megújuló energiaforrásokat, és arra is kivétel nélkül jól válaszoltak, hogy milyen következményei lehetnek az ivóvízhiánynak, illetve hogy milyen lépésekkel lehet csökkenteni az éhező emberek számát. Nehéz kérdésnek bizonyult a vízhiány mértékének és a mélyszegénységben felnövő gyerekek számának megtippelése. 

Ezekkel az adatokkal, és még számos fontos kérdéssel is találkoznak majd a máltai iskolai napjaik során diákjaink, hogy szélesítsék látóköröket és elmélyítsék környezetvédelmi tudásukat.


Szülői értekezlet a kiutazó diákok szüleinek


Október elején megtartottuk a szülőknek is a tájékoztatási délutánt, amely során ismertettük a kinti programokat, az utazási tudnivalókat, a fogadó családokat, a pakolási praktikákat, és igyekeztünk megválaszolni minden felmerülő kérdést.


#Erasmus Day Makláron - Október 10.


© 2022, Keszthelyi Vali - Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el