
A PROJEKT
"A projektet az Európai Bizottság támogatta. A honlapon megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit."
A projektünk
Régóta szeretnénk megvalósítani a diákok mobilitását, hiszen fontosnak tartjuk, hogy diákjaink nemzetközi közegben is tájékozottak legyenek, tapasztalatokat szerezzenek, az idegen nyelvet kommunikációs eszközként használják, tanuljanak meg együttműködni más országbeli társaikkal. A nyelvoktatás támogatása intézményi szükségletünk. Ebben a projektben egy - iskolánk számára - új területet céloztunk meg, a globális problémákat, ezen belül a fenntarthatóságot. Úgy látjuk, ma nem mehetünk el emellett a téma mellett, mindenképpen foglalkoznunk kell vele, ezért felvesszük a kiemelt területek közé a pedagógiai programunkba - a témanap is bekerül a munkatervbe. Ennek a hosszú távú elköteleződésnek a megalapozása ez a diákmobilitás. Az iskola szempontjából a projekt mindegyik területe fontos: a diákok élményalapú oktatást kapnak, javul a nyelvi kompetenciájuk. A tanároknak szükséglet a folyamatos képzés; a pályázatban szereplő két tanári mobilitás az iskola módszertani kultúráját gazdagítja.
A legfőbb célunk a diákmobilitások elindítása, a nemzetközi intézményi együttműködések megvalósítása. Fontosnak tartjuk, hogy diákjaink nemzetközi szinten is tájékozottak legyenek, tapasztalatokat szerezzenek, illetve aktívan használják nyelvismeretüket. Célunk, hogy diákjaink idegennyelvi kompetenciái fejlődjenek, a nemzetközi ismereteik bővüljenek. A diákok - kiemelten a hátrányos helyzetűek, tanulási nehézségekkel küzdők - tanulásának motiválása, képességfejlesztése is elérendő célkitűzésünk, támogatjuk beilleszkedésüket. Az élmény alapú oktatás során diákjaink sajátítsák el az alapvető ismereteket, utána azt képesek legyenek tovább is adni társaiknak. A tanári mobilitásokkal a kezdetektől az iskola módszertani megújítása a célunk, hogy olyan diákokat tudjunk nevelni, akik valódi európai polgárok tudnak lenni. A pedagógusoknak törekedniük kell olyan új, európai módszerek elsajátítására, amelyek használatával növelhetik tanítványaik teljesítményét.
A projekt fő eleme a diákok mobilitása (2*10 fő). A két mobilitáson a fenntarthatósággal ismerkednek meg, az egyiken inkább az elméleti, a másikon gyakorlati, hétköznapi oldalával (fenntartható turizmus, újrahasznosítás, biofarm, piac, fenntartható divatipar), együtt dolgoznak külföldi társaikkal. A kiutazáskor folyamatosan készítik a portfóliójukat, a blogokon beszámolnak a munkáról. Hazatérve itthon is bemutatják a portfóliójukat tanáraiknak, társaiknak. A bemutató után témanapot szerveznek az iskola diákjainak, majd gyakorlatban is megnézik, hogyan valósulhat meg a fenntarthatóság intézményünkben. Felmérik az ételpazarlást, az étterem működtetőjével együtt kidolgozzák, hogy lehet ezt csökkenteni. A tanári mobilitásokon a kollégák szakmai-módszertani megújulása történik. Az egyik mobilitáson új digitális eszközöket ismernek meg, a másikon elsajátítják a vita és problémaközpontú matematikaoktatást. bemutatóórán és workshopon adják át az ismereteket a kollégáknak.
Eredménye:
A diákok megismerkednek a fenntarthatósággal, azzal, hogy hogyan tehetnek ők is a globális problémák megoldásáért. Ezt az ismeretet a mobilitás után tovább tudják adni diáktársaiknak, ezáltal felhívják az ő figyelmüket is erre a problémára. Hogy mennyire sajátították el a témát, mutatja majd a portfóliójuk, annak prezentálása, a témanap szervezése. Mivel nemzetközi közegben dolgoznak, az angolt használva munkanyelvként, ezen kommunikálnak a különböző nemzetiségű társaikkal, így várható eredmény az idegen nyelvi kompetencia fejlődése, a kooperációnak köszönhetően pedig személyes nemzetközi kapcsolatok alakulnak ki. Szintén várható hatás a digitális készségek fejlődése (mind a diákoknál, mind a tanári mobilitáson résztvevőknél). Az igazi nagy eredmény a hosszú távú beépülés, amit azzal biztosítunk, hogy a téma, a fenntarthatóság bekerül az iskola alapdokumentumaiba. A tanári mobilitásokon megtanult új eszközök, módszerek átadása után a jól működők bekerülnek a kollégák módszertárába.
Our project
Our main goal is starting the students' mobility and implementing the collaboration of the international partnership. It is highly important for our pupils to acquire national experiences and to improve all of their language skills. Our goal is to develop our students' foreign language competencies and expand their international knowledge. Motivating disadvantaged and handicapped students is an extremely important educational aim and so is improving their learning abilities. In this project they are going to learn through their own experiences and they will be able to share these with others later. Our teachers' mobility program is also a highlighted area so that we can educate our students to be real European citizens. Teachers should strive to learn new methods that can be used to improve the performance of their students.
Student mobility is a key element of the project. We plan two mobilities with 10-10 students. During the courses they should learn about maintainability both in ideological and practical (e.g.: maintainable tourism, recycling, biofarms and markets, etc.) points of view. Students will work together with their foreign partners, make their portfolio and write blogs. After returning home they are going to share their works and experiences with their classmates and teachers. Later they may organise a presentation for the whole school trying to reach progresses on the topic of maintainability in their own local school. The teachers' mobility program is believed to improve the teachers skills on methodology. During their courses they should learn about new IT hardvers and tools and also refresh their knowledge on educate maths based on problems and disputation. They will also share their experiences with their colleagues during performances and workshops.
Our students learn useful information about sustainability and how to solve everyday problems in this area. This knowledge will be shared with their class and schoolmates attracting their attention to these problemes as well. Their portfolios, their performances and organising a topic day in this area will show what they have learnt during the courses. Considering that they will work in an international environment and using English as a common language should result in improving skills of their knowledge of foreign language and also a great opportunity for them to get new friends from another country. Added result that both teachers and students will also get new experiences using different digital skills. The real big result is the long-term integration, which we ensure by including the topic, sustainability in the basic documents of the school. Teachers' mobility program grants some new knowledge on methodology and tools which will enrich everyone's method lists after sharing.
Results
Two groups of students had the opportunity to travel to address sustainability in an international context. One of the groups visited Malaga, Spain, and the other one travelled to Malta to learn about the problems and solutions. The work in Spain was especially varied and experiential. And in Malta we were able to create contact with a school run by the Salesians (our school is run by the Don Bosco Sisters), so there is potential for a longer-term relationship.
During the dissemination, a variety of activities were carried out: Erasmus Days programmes, presentations, measurements, quizzes, lectures, and workshops. The project was also promoted in the local newspaper, on social media, websites, and the radio.
Throughout the project, our students learned about
global problems, possible solutions, and the concept of sustainability.
They now see that they can make a difference and are finally using English as a
means of communication. The international experience has had a positive impact
on the students; they have learned about other cultures and ways of life.
Students and teachers have developed their foreign language communication skills and built relationships in an international context. Additionally, the two teacher training courses have led to methodological innovation.
Our colleague has brought home new tools and methods from the mathematics course as well as new, practical applications and websites from the digital training. The foreign language, digital, social, intercultural, and green competences of the project participants' have been improved. In the long term, we want to continue to integrate sustainability and global issues into the school's everyday life.